Sutaupytas laikas ir kiti resursai – itin svarūs, nors ir ne vieninteliai argumentai rinktis inovatyvius sprendimus įmonėms, kurios savo veiklą kasdien matuoja per efektyvumo prizmę. Rugpjūčio 21-22 d. Klaipėdoje organizuotame praktiniame seminare išsamiai aptartos 3D skenavimo technologijos atveria išties plačias galimybes šiandienos pramonei.
Tokio pobūdžio renginys, skirtas pirmiausiai laivų projektuotojams ir inžinieriams, Klaipėdoje organizuotas pirmąsyk. Viena seminaro diena apėmė svečių pranešimus ir atsakymus į auditorijai aktualius klausimus Klaipėdos mokslo ir technologijų parke, kita buvo dedikuota išimtinai praktiniams 3D skenavimo aspektams – drauge su kompleksinius laivų projektavimo ir inžinerinius sprendimus teikiančios UAB „Western Baltic Engineering“ specialistais dalyviai lankėsi Vakarų Baltijos laivų statykloje, kur jų laukė suplanuotos užduotys.
Tarptautinio projekto „Ecoprodigi” rėmuose vykusį renginį organizavo Lietuvos suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) klasteris. Šiai verslo ir mokslo bendradarbiavimo platformai priklausančios tarptautinės kompanijos „Schneider Electric“ dėka, seminarą papildė solidi ekspertų iš užsienio delegacija – jų gretose buvo su 3D skenavimo technologijomis dirbantys profesionalai iš Švedijos, Suomijos, Rusijos.
„Dalintis technologinėmis žiniomis ir patirtimi, skatinti informacijos apie inovacijas sklaidą ir tokiu būdu prisidėti prie Lietuvos pramonės progreso, įmonių technologinio konkurencingumo didinimo – įsilieję į Lietuvos SGD klasterio narių gretas ypatingą dėmesį skiriame šiems aspektams“, – akcentavo UAB „Schneider Electric Lietuva“ vadovas Denisas Gacicha.
Seminaro dalyviai turėjo progą išgirsti daug įkvepiančių pavyzdžių iš užsienio, liudijančių apie tai, kaip modernios technologijos panaudojimas padėjo ženkliai optimizuoti darbo procesus, išvengti brangiai kainuojančių klaidų bei dar aukščiau kilstelėti įgyvendinamų projektų kokybės kartelę.
Vienai naftos platformas Norvegijoje valdančių įmonių pradėjus taikyti 3D skenavimą, kuris įgalino techninės priežiūros paslaugas teikiančius specialistus analizuoti duomenų bazėje esančią informaciją ir išspręsti įvairias problemas per atstumą, vos per 24 mėnesius pavyko „sutaupyti“ net 1 582 žmogaus darbo dienas. Padauginus jas iš skandinaviško darbo užmokesčio ir reguliarių kelionių kaštų iki Šiaurės jūroje esančio objekto, kurį įmanoma pasiekti tik sraigtasparniu, susidarytų išties solidi suma.
Kiti pranešėjų pateikti pavyzdžiai bylojo technologijos atveriamas galimybes dirbti tiksliau ir geriau suplanuoti visus etapus – įmonėms pavyko apie 40% sumažinti gamybos atliekų kiekį, 25% sutrumpėjo įvairių elementų montavimo darbams ant laivų denio skiriamas laikas.
Dukterinės „Vakarų laivų gamyklos“ įmonės „Western Baltic Engineering” specialistai savo darbe jau taiko 3D skenavimo technologiją ir vertina ją kaip vieną įrankių, iš esmės keičiantį ir formuojantį naują požiūrį į projektavimą ir gamybą.
„Toks skenavimas yra efektyviausias būdas, kuriuo galima greitai gauti tikslius net ir labai didelio objekto, pavyzdžiui, laivo ar pastato, 3D duomenis. Naudojant 3D skenavimą fizinius objektus galima perkelti tiesiogiai į inžinerinio projektavimo stadiją. 3D skenavimo metu gauti duomenys gali būti panaudoti fizinio pagaminto objekto analizei atlikti, lyginant pirminį suprojektuoto daikto modelį su realiai pagamintu gaminiu. Technologija įgalina gauti daug papildomos informacijos apie objektą ir jo aplinką. Šis skaitmeninis aplinkos vaizdas gali būti panaudotas ir kitiems uždaviniams spręsti. Projekto vizualizacija, gauta apdorojus ir pritaikius 3D skenavimo duomenis, – tai lengvesnis ir paprastesnis būdas pristatyti rezultatą galutiniam vartotojui, kuriam kartais gali ir pristigti sudėtingų techninių aspektų išmanymo“, – kalbėjo UAB „Western Baltic Engineering” direktorius Marius Arkušauskas.
KU nuotr.
Projekto trukmė: nuo 2017 m. spalio iki 2020 m. spalio. Bendras projekto biudžetas 4 243 492,11 Eur (ERDF bendrafinansavimo suma – 2 996 231,57 Eur). www.ecoprodigi.eu
Už šio straipsnio turinį atsako Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas. Jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad jis atspindi Europos Sąjungos nuomonę.