Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas rugsėjo 26-27 d. tapo susitikimo platforma kūrybinių industrijų, verslo ir mokslo atstovams. Renginio dalyviai iš Lietuvos, Vokietijos, Švedijos bei Lenkijos drauge ieškojo inovatyvių sprendimų.
Net 90% startuolių žlunga, 95% naujų produktų neprigyja, 99% sukuriamų mobiliųjų programėlių – tik kūrėjų laiko ir pinigų švaistymas – kūrybinių mokymų „Design thinking for innovation“ moderatoriai Trevoras Vaugh ir Martinas Ryanas, atstovavę Airijos Maynooth universitetui bei kompanijai „Actionable“, pateikė rimtai susimąstyti verčiančios statistikos. Ekspertai ragino įsigilinti, kur glūdi išties sėkmingų projektų galia bei kaip ją išlaisvinti savo įmonėse.
Tarptautinio projekto „Kūrybinių ir tradicinių įmonių bendradarbiavimas“ (CTCC) rėmuose organizuotuose mokymuose uostamiesčiui atstovavo Pilies dirbtuvių rezidentai, įmonės, Klaipėdos universiteto mokslininkai, svečiai iš kitų organizacijų. Dalyviai pasiskirstė į mišrias grupes, kurios buvo sudarytos iš skirtingų sferų specialistų ir neapsiribojo vienos šalies geografija. Pasitelkę kūrybinio mąstymo metodą „design thinking“, dalyviai dvi dienas sprendė įvairias užduotis, ieškojo inovatyvių sprendimų, o taip pat turėjo juos patikrinti bei įvertinti.
Startuoliui „Pliustrys“ atstovavusios Vitos Grigaliūnienės nuomone, kol kas kūrybinės industrijos ir tradiciniai verslai dažniausiai funkcionuoja tarsi atskiri pasauliai, kurių trajektorijos beveik nesusikerta. „Dėl šios priežasties vien jau pati galimybė susėsti prie bendro stalo, diskutuoti ir geriau pažinti vieni kitus yra išties vertinga. Tik tokiu būdu gali atsirasti tam tikri sąlyčio taškai, tik taip įmanoma vieni kitus praturtinti naujomis idėjomis ir įžvalgomis“, – samprotavo klaipėdietė.
Živilė Mačienė iš AB „Klaipėdos nafta“ atkreipė dėmesį, jog tokio pobūdžio renginiuose išties prasminga sudalyvauti ne vien skirtingų sferų specialistams, bet ir svarbiausius sprendimus verslo ar kitose organizacijose priimantiems vadovams: „Kontaktas su kūrybinių industrijų atstovais neabejotinai padeda peržengti įprastinio mąstymo rėmus, įvertinti situaciją nauju rakursu“.
Ž. Mačienės nuomone, tradicinėms įmonėms būtų itin įdomūs kūrybiškų idėjų galintys pasiūlyti IT sferos startuoliai. „Intensyvėjančių skaitmenizacijos procesų kontekste daugelis ieško inovatyvių sprendimų – mūsų įmonei jie labai aktualūs“, – sakė AB „Klaipėdos nafta“ dokumentų kontrolės vadovė.