Birželio 27 d. Klaipėdos moklso ir technologijų parke organizuotas Lietuvos SGD klasterio partnerių susitikimas su Vidaus vandens kelių direkcijos ir Europos Europos vidaus vandens kelių inovacijų platformos (European Inland Barging Innovation Platform/ EIBIP) atstovais.
Tarptautinį EIBIP tinklą sudaro trys inovacijų centrai, apimantys Vokietiją, Prancūziją ir Dunojaus regioną. Su platformos delegatais SGD klasterio atstovai aptarė vidaus vandenų transporto sektoriaus aktualijas bei perspektyvas Lietuvos ir europiniame kontekste, diskutavo apie suskystintųjų gamtinių dujų (SGD) panaudojimą vidaus laivyboje bei pristatė savo kuriamas technologijas. Išskirtinis dėmesys skirtas susitikimo dalyvių supažindinimui su Klaipėdoje sukurtu suskystintosiomis biodujomis (SBD) ir elektros baterija varomos hibridinės baržos projektu. Prie unikalios vidaus vandenų transporto priemonės prototipo dirbo Lietuvos SGD klasterio iniciatyva suburtas tarptautinis konsorciumas: Klaipėdoje įsikūrusi dukterinė AB „Vakarų laivų gamykla“ įmonė „Western Baltic Engineering“, švedų kompanija „Avatar Logistics“ , Hamburgo uosto rinkodaros organizacija bei projekto vedančiuoju partneriu tapęs Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas.
Barža, kuri varoma SBD ir elektros baterija, sudaro galimybes pasiekti nulinį CO2, sieros ir kietųjų dalelių emisijų lygį.
Nors vidaus vandenų transportas vertinamas kaip vienas švariausių transporto sektorių, šis laivynas Europoje yra smarkiai pasenęs. Vidutinis vidaus vandenų baržų amžius čia siekia 25-erius metus.
ES yra suinteresuota vidaus vandenų laivyno atnaujinimu. Dabartinės aplinkybės sudaro palankią terpę laivų statybos sektoriaus vystymui, o taip pat SGD ir SBD distribucijos grandinės plėtojimui.