+370 46 310461
info@kmtp.lt
Vilhelmo Berbomo str. 10, LT–92221, Klaipėda, Lithuania

Klaipėda vėl tapo globaliojo „Game Jam“ dalimi

2020-02-03

Klaipėda vėl tapo globaliojo „Game Jam“ dalimi

Prie savaitgalį visame pasaulyje vykusio vieno įdomiausių žaidimų industrijos renginių – hakatono „Global Game Jam“  – jau tradiciškai prisijungė didieji Lietuvos miestai. Klaipėdos mokslo ir technologijų parke susitiko apie trys dešimtys dalyvių, nuo penktadienio iki sekmadienio vakaro kūrusių kompiuterinių žaidimų prototipus.
 

„Game Jam“ formatas yra neįpareigojantis ir atviras visiems norintiems išbandyti savo jėgas. Kaip ir anksčiau, šiųmetis „LT Game Jam Klaipėda“ subūrė daugiausiai žaidimų entuziastus ir mėgėjus, kurių gretas papildė ir keli šios sferos profesionalai. Anot organizatorių, atstovavusių Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijai, renginys sulaukė ir smalsautojų, norėjusių tiesiog iš arčiau išvysti žaidimų kūrimo procesą ir palaikyti savo pažįstamus dalyvius.
 

„Game Jam“ tipo renginiai suteikia unikalią progą išmėginti naujas koncepcijas ir idėjas, praplėsti profesionalių pažinčių ratą ar tiesiog pakvailioti kuriant paprastus, bet provokatyvius žaidimus.
 

Oficialūs pasaulinės iniciatyvos „Global Game Jam“ renginiai jau daugiau nei dešimt metų vyksta pagal specifinį formatą. Renginiai prasideda penktadienio vakarą paskelbiant tų metų renginio temą, kuri iki kūrybos proceso pradžios laikoma paslaptyje. Šiemet tematine ašimi tapo taisymas (angl. repair).
 

Išklausę globalaus renginio organizatorių sveikinimą ir išgirdę temą, visi renginio dalyviai buvo pakviesti burtis į komandas ir dalintis idėjomis, kurios palaipsniui įgijo žaidimų prototipų pavidalą.
 

Vėlų penktadienio vakarą darbą pradėję kūrėjai sekmadienio popietę savo žaidimų prototipus pristatė kitiems renginio dalyviams bei įkėlė į duomenų bazę, iš kurios juos gali atsisiųsti visi norintys. Dalyviai taip pat buvo kviečiami atiduoti balsus už jiems labiausiai patikusius žaidimus.

Šiemet stipriausio įvertinimo už įdomią idėją ir visapusišką jos išpildymą sulaukė mišri klaipėdiečių studentų ir moksleivių komanda su savo žaidimu „Shakesrepair“, savo žaidime kvietusi leistis į nuotykius ir atradimus paslaptingame name. Dalis komandos atstovų dalyvavo „LT Game Jam Klaipėda“ renginyje pernai – tuomet gimusios idėjos tapo atspirties tašku šiųmečiam prototipui.
 

„Sugrįžti į šį renginį traukia, nes tai puiki platforma eksperimentuoti, vystyti kūrybinę viziją ir išmokti kažko naujo programavimo sferoje. Atmosfera tam išties palanki – nors pirmąją renginio dieną visi atrodo įnikę į savo projektus, vėliau žmonės įsidrąsina ir mielai bendrauja, klausia ir patys pasidalija patirtimi ar patarimais. Juntama, kad tai yra labiau kolobaracijos nei konkuravimas tarpusavyje“,  kalbėjo „Shakesrepair“  kūrėjų atstovai Lukas Jankauskas ir Arvydas Barasa.
 

„Ąžuolyno“ gimnazijos dvyliktokų komanda – Rimantė, Pijus, Agota, Arnas ir Lukas – išsiskyrė gebėjimu originaliai interpretuoti padiktuotą temą  ir susieti ją su globaliomis aktualijomis visame pasaulyje sparčiai plintant Corona virusui. Jaunuoliai savo žaidimu kvietė ieškoti būdų, kaip identifikuoti infekuotuosius ir apsaugoti visuomenę.  
 

 „Idėjų buvo daug, tačiau bandėme mąstyti nešabloniškai. Visi siejame savo ateitį su IT sfera, tad išties buvo įdomu per trumpą laiką susiburti ir pamėginti sukurti kažką veikiančio. Savaitgalis išties pateisino lūkesčius“, – kalbėjo “Ąžuolyno” gimnazistai.

„LT Game Jam“ formato renginiai Lietuvoje turi gilias tradicijas ir yra organizuojami nuo 2002-ųjų metų. Daugiau informacijos apie šių metų „LT Game Jam“ Lietuvoje – oficialioje renginio svetainėje.
 

Per 2019 metus Holivudas uždirbo 42 milijardus JAV dolerių. Tačiau vaizdo žaidimų kūrimo industrija praėjusiais metais „sapnų fabriką“ aplenkė beveik trigubai – susižerdama apie 120 milijardų dolerių.

 

Užsisakykite KMTP naujienlaiškį ir būkite pirmi, kuriuos pasieks svarbiausios naujienos ir renginių anonsai