Spalio 6-8 d. vyksiantis jau penktasis tarptautinis uosto technologijų hakatonas „Portathon“ įgauna vis aukštesnį parengties lygį. Šią savaitę organizatoriai pristatė pirmąjį mentorių dešimtuką ir paskelbė naujieną apie būsimą renginio ambasadą Oslo uosto būstinėje, kurioje komandos galės susitikti, ebndrauti ir ruoštis gyvai – kaip ir pagrindinėje hakatono lokacijoje Klaipėdoje.
Sparčiai besiregistruojančios komandos nekantriai laukia iššūkių, kuriuos tikisi išspręsti per 48 valandas. Iššūkius hakatono dalyviams tradiciškai teikia uostas ir jūrinis verslas, įsitraukia ir savivaldos, kitų sričių atstovai. Iššūkiai pozicionuojami pagal jau išgrynintas tematines kryptis – tai logistika, energetika, tvari uostų, uostamiesčių bei ekosistemų aplinka, skaitmeniniai sprendimai jūrinei industrijai.
Nors iššūkių registracija dar tebėra atidaryta, jau galima susipažinti su 3 užduotimis, kurias pateikė Klaipėdos miesto savivaldybės įsteigtas daugiafunkcinis paslaugų centras verslui, investuotojams ir talentams – VšĮ „Klaipėda ID”, Lietuvos jūrinio klasterio narė kompanija „Ignitis Renewables” ir Klaipėdos universiteto Jūros tyrimų institutas. Iššūkių savininkai komandas kvies sukurti prototipo modulį, kuris pasitarnautų kuriant jūrinio sektoriaus įmonių duomenų bazę, hakeriai bus kviečiami pateikti perspėjimo sistemos sprendimą, kuris aktualus ekstremalaus vėjo ir vandens sporto propaguotojams ir pramoginių laivų savininkams, taip pat tikimasi sugeneruoti sprendimą, įgalinantį sumažinti anglies dioksido (CO2) emisijas įgyvendinant vėjo jėgainių plėtros jūroje projektus, nes kol kas tai yra rimtas iššūkis įvairių elementų transportavimo ir jėgainių įrengimo etapuose. Išsamius šių iššūkių aprašymus (anglų kalba) pateikiame žemiau.
Pagrindiniai hakatono organizatoriai – Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas ir Lietuvos jūrinis klasteris, drauge su ilgamečiais hakatono partneriais bei kasmet jų gretas papildančiais naujais vardais. Šiemet „Portathon“ taip pat neš tarptautinio projekto Blue Supply Chains vėliavą bei sieks atliepti ir jam aktualius iššūkius, susijusius su tvarių tiekimo grandinių kūrimu ir plėtra Baltijos jūros šalių regione.
Šiemet pirmoji paskatinti technologinius talentus suskubo skaitmeninio energijos valdymo ir automatizacijos sprendimų lyderė „Schneider Electric Lietuva“. 2021 m. „Schneider Electric“ buvo pripažinta tvariausia įmone pasaulyje.
„Portathon“ kasmet sutelkia apie 100 inovatorių iš Lietuvos ir užsienio šalių. „Portathon“ formatas uostui ir verslui suteikia galimybę rasti technologinį raktą, kuris atvertų naujų galimybių duris, padėtų patobulinti procesus ar išspręsti konkrečią problemą. Sprendimų kūrėjų gretose kasmet galima išvysti studentų, startuolių ir dėstytojų, IT, laivų statybos, transporto ir logistikos specialistų.
REGISTRACIJOS
Dalyvių / komandų registracija: https://bit.ly/Portathon2023Participants
Mentorių registracija: https://bit.ly/Portathon2023Mentors
Iššūkių registracija: https://bit.ly/Portathon2023Challenges
IŠŠŪKIAI/ CHALLENGES
1. Prototype module for data gathering to create a database of companies in the maritime sector
Challenge owner: Klaipeda ID
To implement the strategy of the city of Klaipėda 2030, it is necessary to follow and analyze the changing indicators in the defined sectors: maritime economy, bioeconomy, advanced industrial and creative, and service economies – which all benefit from the seashore.
However, the current Classification of Economic Activities (EVRK) system is not effective in identifying companies’ activities and assigning them to specific sectors, such as marine. So, we cannot objectively evaluate benefits, progress, and challenges in these sectors.
One of the solutions steps is to initially identify companies according to their targeted activities. We are looking for a very clear AI solution where from a given list of companies through their web pages AI is searching by provided service keywords.
So basically, AI solution with web scraping. Ideally, the final company list could be integrated with Sodra’s open data, which would immediately return meaningful economic data on these sectors.
Contact person: Indrė Nazarenko Data Analyst / Klaipeda ID. indre@klaipedaid.lt +370 676 90851.
2. An alarm system for all extreme wind sports enthusiasts and recreational boat owners
Challenge owner: KU Marine Research Institute
Climate change and increasing anthropogenic pressure affect sandy coasts. Both processes and coastal accumulation and erosion can be unfavourable for the socio-economic activities on the seashore. Klaipeda is an example of this process. The Port of Klaipeda, with its jetties, strongly affects coastal processes. In the Port of Klaipeda jetties from 2005 till now, intense coastal erosion was observed in the direct impact zone. The shoreline moved inland by more than 50 m. At the same time, this coastal erosion created a favourable spot for windsurfing at the SE Baltic Sea coast.
The same meteorological conditions, strong (more than 20m/s) westerly winds, with the increased water level, are dangerous for the Port of Klaipeda activities and desirable for the windsurfers. Can you create an alarm system for all extreme wind sports enthusiasts and recreational boat owners to warn them about favourable wind conditions for the wind sports and dangers for the operation boats in the Port of Klaipeda aquatorium? Requirements for the alarm system: collect data on the wind gusts, water level, wave height, predominant wind, and wave direction and analyse available data to prognosis the conditions we are interested.
Contact person: dr. Loreta Kelpšaitė-Rimkienė Senior researcher / Marine Research Institute. Loreta.Kelpsaite-Rimkiene@ku.lt +370 606 08772.
3. Reduction of carbon dioxide (CO2) emitted during the construction (transportation and installation) phase of the offshore windfarm development
Challenge owner: Ignitis Renewables
For transportation from the marshalling yard to the site and installation of various offshore wind farm components (WTG, foundations, offshore substation platform, etc.), vessels that are capable of consuming up to 50 tons of fuel per day are used.
By investigating the current industry practices, transportation methods, and installation processes that contribute to CO2 emissions to develop innovative and sustainable alternatives or modifications to existing practices that can significantly reduce CO2 emissions during offshore windfarm construction. Consider aspects such as logistics optimization, renewable energy use, and technology advancements.
The solution providers are asked to estimate the environmental benefits of your proposed solutions in terms of CO2 emissions reduction and calculate the potential reduction in CO2 emissions over the construction phase of offshore windfarm development.
Also, assess the feasibility of implementing your proposed solutions within the existing offshore windfarm construction industry. Consider factors like scalability, regulatory requirements, and industry acceptance.
Contact person: Vaiva Indilaite-Girtze Offshore wind stakeholder’s manager / Ignitis Renewables. vaiva.indilaite-girtze@ignitis.lt +370 699 09076.
Interreg Baltijos jūros regiono programos bendrafinansuojamas projektas Blue Supply Chains padeda paskatinti perėjimą prie žalio ir atsparaus Baltijos jūros regiono.
Šis straipsnis parengtas panaudojant Interreg Baltijos jūros regiono programos finansinę paramą. Už straipsnio turinį atsakingas Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas. Jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad tai atspindi Programos nuomonę.