+370 46 310461
info@kmtp.lt
Vilhelmo Berbomo str. 10, LT–92221, Klaipėda, Lithuania

Sprendimai ateities uostams – „Portathon“ inovatorių rankose

2023-09-29

Jūrinių vėjo parkų plėtra ir tvarumas, Baltijos pakrantėse vis labiau populiarėjantis ekstremalus vandens sportas ir saugumo užtikrinimas jo mėgėjams, poreikis duomenis apie jūrinį verslą paversti įrankiais, padedančiais Klaipėdai ir jūrinei Lietuvai augti – šios ir kitos temos bus atspindėtos spalio 6-8 d. vyksiančiame hakatone „Portathon“. Jūrinio verslo, mokslo ir savivaldos mestus iššūkius inovatorių komandos per 48 valandas sieks paversti technologiniais sprendimais.

Tarptautinėms komandoms – tarptautinis palaikymas 

Pagrindine hakatono lokacija ir šiemet išliks šios iniciatyvos lopšys – Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas (KMTP). Šių metų naujovė – komandoms spalio 6-8 d. savo erdves darbui atvers Oslo uostas. Taip pat inovatoriai hakatone gali dalyvauti ir nuotoliniu būdu. 

Norą dalyvauti sprendimų generavimo varžybose jau pareiškė 13 komandų. Jų sudėtyje – ne vien Lietuvos atstovai, bet taip pat dalyviai iš Švedijos, Norvegijos, Rumunijos, Lenkijos, Indijos, Ukrainos. 

Sutelktas platus komandoms talkinsiančių mentorių ratas – hakatonas jo dalyviams atvers galimybes gludinti savo sprendimus su verslo modelio kūrimo, skaitmenizacijos, kibernetinio saugumo, marketingo bei kitų sričių ekspertais. 

Proga užmegzti vertingas pažintis, galimybė mobilizuoti inovacinį potencialą ir būti pastebėtiems – dažniausiai tai komandoms tampa didžiausia motyvacija dalyvauti, tačiau užveda ir varžybinis adrenalinas, dėl kurio dalis hakerių į „Portathon“ sugrįžta vėl ir vėl.

„Portathon“ iniciatyvos reikšmę ugdant technologinius talentus įžvelgia ne tik verslas. Veržliai skraidinti  jūrines idėjas pirmyn kviečia šiemet hakatono jaunimo ambasadoriumi tapę F2 vandens formulės Pasaulio ir Europos čempionatų daugkartinis prizininkas Edgaras Riabko. Uosto technologijų hakatonas jau antrus metus iš eilės užsitikrino EU-CONEXUS – Europos universiteto išmanių pakrančių miestų tvariai plėtrai – palaikymą. Šio aljanso gretose yra Klaipėdos universitetas bei dar 8 mokslo centrai, taip pat į veiklą įsitraukia 18 asocijuotų partnerių. „Interreg“ Baltijos jūros regiono programos projektui „Blue Supply Chains“ šis hakatonas svarbus kaip tarpsektorinio bendradarbiavimo platforma siekiant generuoti sprendimus tvariam tiekimo grandinių kūrimui ir plėtrai Baltijos jūroje bei pakrančių uostuose. 

Uostų atsparumas transformacijų akistatoje 

Kviesdamas tarptautinę  inovatorių bendruomenę dalyvauti „Portathon“ hakatone, Lietuvos susisiekimo ministras Marius Skuodis pabrėžia naujų technologijų ir kompetencijų svarbą siekiant ne vien prisitaikyti prie neišvengiamų pokyčių, bet ir paversti juos naujomis galimybėmis.  „Uostų vaidmuo sparčiai kinta – jie jau yra ne vien transporto ir logistikos mazgai, bet ir svarbūs energetikos projektų plėtrai centrai. Taip pat uostuose koncentruojama itin daug duomenų, kuriais bus grindžiami nauji ir pažangūs technologiniai sprendimai. Kintant verslo aplinkai, tradiciniai uosto veiklos modeliai susiduria su precedento neturinčiais iššūkiais – tai yra stiprus signalas inovatoriams veikti“, –  pabrėžia ministras M. Skuodis. 

„Portathon“ dalyvių gretose kasmet galima išvysti studentų, startuolių ir dėstytojų, IT, laivų statybos, transporto ir logistikos specialistų. „Jaunimui hakatono formatas suteikia platformą įtvirtinti ir praktiškai pritaikyti technologines žinias bendradarbiaujant su įvairių sričių profesionalais. Pastaruosius „Portathon” formatas taip pat praturtina naujomis įžvalgomis, įgalinančiomis naujai pažvelgti į aktualias problemas ar tobulintinus procesus. Jau penktus metus Klaipėdoje ir už jos ribų inovatorius telkiantis uosto technologijų hakatonas yra neišsenkanti sinergijų erdvė, kuri augina mūsų regiono inovacinį potencialą”, – kalbėjo KMTP direktorė Roma Stubrienė.

Iššūkių spektras žada intensyvų savaitgalį

Iššūkius „Portathon“ komandoms tradiciškai teikia jūrinis verslas, įsitraukia ir savivaldos, kitų sričių atstovai. Iššūkiai pozicionuojami pagal jau išgrynintas tematines kryptis – tai logistika, energetika, tvari uostų, uostamiesčių bei ekosistemų aplinka, skaitmeniniai sprendimai jūrinei industrijai. 

Nors iššūkių registracija išlieka atidaryta iki hakatono starto, jau galima susipažinti su penkiomis užduotimis, kurias pateikė VšĮ „Klaipėda ID,  Klaipėdos miesto savivaldybės įsteigtas daugiafunkcinis paslaugų centras verslui, investuotojams ir talentams, Lietuvos jūrinio klasterio narė kompanija „Ignitis Renewables”, Klaipėdos universiteto Jūros tyrimų institutas ir Blekingės technologijų institutas iš Švedijos. 

Iššūkių savininkai komandas kvies sukurti prototipo modulį, kuris pasitarnautų kuriant jūrinio sektoriaus įmonių duomenų bazę, hakeriai bus kviečiami pateikti perspėjimo sistemos sprendimą, kuris aktualus ekstremalaus vėjo ir vandens sporto propaguotojams ir pramoginių laivų savininkams, taip pat tikimasi sugeneruoti sprendimą, įgalinantį sumažinti anglies dioksido (CO2) emisijas įgyvendinant vėjo jėgainių plėtros jūroje projektus, nes kol kas tai yra rimtas iššūkis įvairių elementų transportavimo ir jėgainių įrengimo etapuose. Partnerių iš Švedijos iššūkiai apima sprendimą, skirtą Baltijos jūros regione vystomų jūrinės vėjo energetikos projektų rizikos vertinimui, bei įrankį, įgalinantį prognozuoti laivų CO2 emisijas. Išsamiau su iššūkiais galima susipažinti ČIA.

Hakatono metu sugeneruotus sprendimus „Portathon“ finišą pasiekusios komandos pristatys finalinių „pitchų“ metu spalio 8 d. Tech talentus prizais skatina pagrindiniai hakatono organizatoriai – Lietuvos jūrinis klasteris bei Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas. Savo prizą šiemet taip pat įsteigė tvariausios pasaulyje įmonės titulu įvertintos kompanijos „Schneider Electric“ atstovybė Lietuvoje.

Hakatone „Portathon“ norinčios dalyvauti komandos dar gali suskubti užsiregistruoti:  https://bit.ly/Portathon2023Participants

Interreg Baltijos jūros regiono programos bendrafinansuojamas projektas Blue Supply Chains padeda paskatinti perėjimą prie žalio ir atsparaus Baltijos jūros regiono.

Šis straipsnis parengtas panaudojant Interreg Baltijos jūros regiono programos finansinę paramą. Už straipsnio turinį atsakingas Klaipėdos mokslo ir technologijų parkas. Jokiomis aplinkybėmis negali būti laikoma, kad tai atspindi Programos nuomonę.

Užsisakykite KMTP naujienlaiškį ir būkite pirmi, kuriuos pasieks svarbiausios naujienos ir renginių anonsai