„Prajuokink mane“ – taip skambėjo šių metų pasaulinio žaidimų kūrybos hakatono „Global Game Jam“ tema, kuris vyko sausio 26-28 d. Ilgametes tradicijas turintis renginys šiemet sulaukė beveik 35 000 po visą pasaulį išsibarsčiusių žaidimų kūrybos profesionalų bei mėgėjų, tarp jų ir daugiau nei 300 dalyvių Lietuvoje.
Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacijos (LŽKA) rengiamas ir Lietuvos kultūros tarybos kofinansuojamas „LT Game Jam“ renginys jau daugelį metų yra vienas svarbiausių įvykių žaidimų industrijos kalendoriuje, simboliškai pradedantis naujų metų veiklas. Dar 2002-aisiais Lietuvoje surengtas, ir nuo 2009-ųjų kartu su visu pasauliu be pertraukų tęsiamas hakatonas suburia žaidimų kūrybos entuziastus vienam savaitgaliui, kurio tikslas – beveik per dvi paras sukurti veikiantį žaidimo prototipą.
Lietuvos komandos ir pavieniai autoriai per savaitgalį spėjo sukurti beveik šimtą žaidimų prototipų, o tai vienas geriausių rezultatų per kelerius pastaruosius metus. Tiesa, iš pirmo žvilgsnio lengva ir smagi tema pasirodė ne tokia paprasta, mat humorą kaip reiškinį gan sunku atvaizduoti, krypčių kaip jį pasitelkti atsiveria daug ir įvairių. Dalis kūrėjų kibo į temą tiesiogiai: kūrė žaidimus apie scenos komikus, klounus, juokdarius ir panašius veikėjus. Dalis, tarp jų ir daugiausia kitų dalyvių dėmesio sulaukę darbai, įtraukė žaidėjus į kokią nors humoristinę sceną, pavyzdžiui, plaukimas upe rožine sofa kovojant su kliūtimis ar karsto nešimas tuo pat metu šokant tarsi muzikiniame ritmo žaidime. Keli kūrėjai tradiciškai įtraukė ir dabartines socialines aktualijas, tad šįkart pagrindiniais personažais keliuose žaidimuose tapo traktoriai.
Šiais metais dėl glaudesnio bendradarbiavimo su universitetais, kolegijomis, mokyklomis ir jaunimo organizacijomis pavyko pritraukti daugiau studentų ir moksleivių – jie sudarė daugiau nei trečdalį visų dalyvių. Pasak pagrindinių renginio rėmėjų, žaidimų studijos Nordcurrent, „Game Jam“ formatas atspindi ir vieną iš svarbiausių kompanijos tikslų – skatinti pažinti žaidimų kūrybą jaunesnius žmones, ypač moksleivius. „Savo veikloje vis daugiau bendraujame su jaunimu, organizuojame ekskursijas bei pažintinius užsiėmimus. Bendradarbiaujame ne tik su Lietuvos žaidimų kūrėjų asociacija, bet ir su „Lietuvos Junior Achievement“. Nenuostabu, kad lengvai pavyko suvesti šias dvi šaunias organizacijas bendram tikslui – verslumas ir kūryba visada yra galingas derinys. Tad džiugu buvo matyti daug verslumo įgūdžius tobulinančių moksleivių, kuriančių žaidimus „Game Jam’e“, – pasakojo Simonas Stūrys, Nordcurrent rinkodaros vadovas.
Nors pasaulinė situacija pastoviai keičiasi ir yra juntamas žaidimų industrijos sulėtėjimo, Lietuva išlieka viena iš „Global Game Jam“ renginio lyderių. „Daugelį metų atsiduriame pasaulinio renginio viršūnėse pagal dalyvių skaičių. Nors šiemet hakatone pirmą kartą dalyvavo žmonių net iš Antarktidos, išlikome tarp dešimties gausiausių vietovių. Tiesa, dėl saugumo ne visos renginio vietos buvo viešai skelbiamos, tarkim, sąraše net nebuvo rodomas Egiptas, kuris paprastai vienas populiariausių pasaulyje“,– pasakojo vienas iš renginio organizatorių Ričardas Jaščemskas.
Gausesnio dalyvių skaičiaus šių metų „LT Game Jam“ sulaukė ir dėl sugrįžimo į nepertraukiamą formatą, kurio teko atsisakyti per kelis pandeminius metus. „Smagu, kad pavyko sutarti su visų penkių miestų lokacijomis, kad leistų mums likti dieną-naktį ir be pertraukų kurti žaidimus. Tiesa, nakvojančių bent jau Vilniaus Nacionalinėje bibliotekoje nebuvo daug, bet nemažai komandų dirbdavo iki paryčių arba jų nariai keisdavo vienas kitą „pamainomis“, – dalijosi viena iš renginio organizatorių, Nora Navardauskaitė.
Visus Lietuvoje pasaulinio hakatono metu sukurtus žaidimų prototipus galima rasti svetainėje globalgamejam.org, paieškojus „LT Game Jam“ lokacijos. O žaidimų vaizdo klipus, kuriuos spėjo paruošti didžioji dalis kūrėjų, galima peržiūrėti LŽKA YouTube kanale.
Nuotraukų autorius – Tautvydas Juknevičius.