Trukmė:
36 mėn. 2023.09.15 – 2026.09.14
Bendras projekto biudžetas:
1,680,450.00 EUR
Partnerio biudžetas:
224,900.00 EUR
(ERPF kofinansavimas 44,980.00 EUR)
Interreg Pietų Baltijos programa 2021-2027
https://southbaltic.eu/-/digitechport
DigiTechPort2030
DigiTechPort2030. Decarbonisation of Small Ports’ Ecosystems for Efficient Environmental and Energy management towards South Baltic Fit for 55 / Mažų uostų ekosistemų priklausomybės nuo iškastinio kuro mažinimas, siekiant Pietų Baltijos efektyvios aplinkos ir energetikos valdymo tikslų, kuriuos siekiama įgyvendinti iki 2055 m.
Apie projektą.
Maži ir vidutinio dydžio uostai (MVDU) prisideda prie regioninės plėtros, nes yra vieni pagrindinių mėlynojo vystymosi veikėjų, turintis didelį potencialą stiprinti regiono augimą per tvirtus ryšius su žemyninėmis vietovėmis.
Šie uostai neretai nukenčia dėl mažesnių prekybos apimčių ir krovinių apyvartos, lyginant su didesniais jūrų uostais, tačiau taip pat susiduria su ekonominiais, geografiniais ir aplinkosaugos iššūkiais. Be to, ES pažangaus augimo ir regioninių pažangiosios specializacijos inovacijų strategijoje (RIS3) MVDU yra labai mažai atstovaujami.
Išmaniųjų uostų terminas vis dažniau vartojamas ekonominėse ir mokslinėse diskusijose be vieningo apibrėžimo, kas iš tikrųjų tai yra. Nors vieni šaltiniai teigia, kad išmanusis uostas turi būti visiškai automatizuotas, dėmesys MVDU atskleidžia, kad išmanieji uostai yra ne tik skaitmeniniai, bet taip pat efektyviai naudojantys išteklius, ekologiški ir pagrįsti naujovėmis.
Standartizuoti sprendimai ar technologijos neveikia daugumoje Pietų Baltijos regiono MVDU, nes reikalavimai ir sąlygos uosto aikštelėse yra labai individualūs ir iš dalies unikalūs. Nėra universalių MVDU sprendimų. Taigi būtina sukurti išmaniojo uosto strategiją, skirtą specialiai MVDU, kuri būtų pritaikyta individualiems poreikiams, būtų skaitmeninė, draugiška aplinkai, socialiai naudinga ir ekonomiška – arba vienu žodžiu: išmanioji.